Veelgestelde vragen in de webshop
 
1. Ik wil graag een bestelling plaatsen. Ben ik verplicht om een (inlog)account aan te maken?
Nee dat is niet nodig. Het inlogaccount is handig als u vaak bij ons bestelt omdat u dan niet telkens uw adresgegevens  hoeft in te vullen.
 
Maar ook zonder account kunt u gewoon bij ons bestellen.

Idien u gebruik wilt maken van ons spaarpuntensysteem dan dient u zich wel aan te melden/ in te loggen. (Zie knop rechts bovenin de pagina)
 
2. Hoe snel heb ik mijn bestelling in huis?
Indien u op werkdagen voor 12.00 uur bij ons bestelt, hebt u doorgaans de bestelling de volgende werkdag in huis. Het kan voorkomen dat, ondanks het zorgvuldig bijhouden van de voorraad, een product niet onmiddellijk leverbaar is. In dat geval nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op over de verwachte leveringstermijn.
 
3. Is het mogelijk om de bestelling bij aflevering te betalen?
Dat is mogelijk via rembours betaling.

4. Wat is jullie IBAN nummer en BIC code?
Dit is voor onze buitenlandse klanten van belang.
Deze zijn:
IBAN: NL55 RABO 0130 7859 11
BIC: RABONL2U

5. Ik ben niet handig met computers , maar wil wel graag bestellen.
Indien u het bestellen via het internet te omslachtig vindt, kunt u de bestelling ook telefonisch of per mail doorgeven. Dat is geen enkel probleem. Let er dan wel op dat u de artikelen goed omschrijft met de exacte prijzen erbij zodat het juiste artikel toegestuurd wordt.
 
6. Hoe worden de edelstenen verstuurd?
Alle edelstenen worden bij ons via PostNl verstuurd. In de omschrijving van de meeste artikelen vermelden wij of het artikel via brievenbuspost of pakketpost verstuurd wordt.
 
Brievenbuspost/pakketpost = het artikel kan zowel via brievenbuspost als pakketpost verzonden worden. Het hangt van het aantal artikelen en gewicht af of uw bestelling via brievenbuspost of pakketpost verstuurd wordt.
 
Pakketpost= het artikel kan alleen via pakketpost verzonden worden.
 
7. We willen graag bij u komen winkelen.  Heeft u een winkelpand of expositieruimte waar wij de edelstenen kunnen bekijken?
Helaas is dat bij ons niet mogelijk omdat we geen winkelpand hebben en onze artikelen in opslag liggen. Wilt u artikelen afhalen, neem dan s.v.p. van te voren contact met ons op zodat wij uw bestelling voor u kunnen klaarleggen.
 
8. Kan ik mijn bestelling terugsturen als ik niet tevreden ben?
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten teruggestort op uw rekening.
Enkel de kosten van het terugzenden van uw bestelling zijn voor eigen rekening.

Wilt u slechts een gedeelte van uw bestelling terugzenden? Dan wordt het aankoopbedrag van het betreffende product/ de betreffende producten teruggestort op uw rekening binnen 14 dagen na annulering. In dit geval worden de reeds in rekening gebrachte verzendkosten niet teruggestort. 
De kosten van het terugzenden van uw bestelling zijn voor eigen rekening.

De volledige informatie vindt u hier

 
9. Hoe kan ik mijn edelstenen het beste reinigen en opladen?
Kijk bij ‘Edelstenen Reinigen’  voor handige tips.
 
10. Ik ben op zoek naar een specifieke steen maar kan deze niet vinden in de webshop.
Het gebeurt regelmatig dat we via de mail of telefonisch deze vraag krijgen. In dat geval gaan we voor u op zoek bij onze leveranciers. Over het algemeen blijkt dat we op korte termijn uw edelsteen kunnen leveren. Uiteraard sturen we u eerst foto´s zodat u kunt kijken of de bestreffende edelsteen u aanspreekt.

11. Ik wil graag edelstenen advies voor....Kunnen jullie me helpen?
We krijgen veel vragen voor persoonlijk edelstenen advies. Dit doen we echter alleen in persoonlijk contact als we op beurzen staan.
 
12. Slijpen jullie de edelstenen zelf?
De producten in onze webshop zijn niet door ons zelf geslepen. Gelukkig maar zou ik zeggen want edelstenen slijpen is echt vakmanschap en vraagt veel kennis en ervaring.

Wij kopen onze producten persoonlijk in bij gerenommeerde leveranciers en zoeken de edelstenen zelf uit. We vinden het belangrijk dat de kwaliteit en de energetische werking van de steen erg goed is en doen er veel moeite voor om de juiste stenen te vinden.
 
13. Wij hebben een uitgebreide collectie edelstenen waar we niets meer mee doen. Kunnen jullie deze van ons overkopen?
Wij kopen geen edelstenen in van particulieren. U kunt het beste uw privé collectie proberen te verkopen via bijvoorbeeld Marktplaats of Ebay. Of wellicht is er iemand in de familie-en kennissenkring die belangstelling heeft.
 

Inschrijven voor de nieuwsbrief



Aanmelden

Betalen

U kunt in onze webshop eenvoudig betalen via:

  • iDEAL
  • PayPal
  • Creditcard
  • MisterCash/Bancontact
  • Overschrijving

Gastenboek

Alle bedragen zijn  inclusief  BTW